Veelgestelde vragen
Heel wat antwoorden op veelgestelde vragen vind je hier terug.
Vind je niet wat je zoekt? Contacteer ons dan snel per e-mail, telefoon of via ons contactformulier.
Algemene vragen
Kan ik een auto voor een lange periode huren?
Dat kan zeker. Bel of mail ons zeker voor meer info.
Wat is in de huurprijs inbegrepen?
In het reservatiesysteem worden alle kosten netjes weergegeven. Op het einde van je boeking weet je alles. Er zijn geen verborgen kosten.
Inclusief de huurprijs:
- Burgerlijke Aansprakelijkheid (BA) met een vrijstelling (franchise) van €500.
- Omnium verzekering met een vrijstelling van 3% van de cataloguswaarde.
- Een groot aantal gratis kilometers afhankelijk van de huurperiode en van het type voertuig.
- Autopechverhelping binnen Europa (lijst landen – zie bij vraagMag ik met het voertuig in het buitenland rijden?) en dit 24/7.
- Ecovignet Frankrijk
- Navigatie (GPS)
- Airco
- Assistentie, depannage en autopechverhelping. Pechverhelping is alleen inbegrepen indien het een technische fout aan het voertuig betreft. Bij een fout veroorzaakt door de huurder wordt een meerprijs voor pechverhelping aangerekend, afhankelijk van de locatie en het tijdstip van de depannage.
Exclusief de huurprijs:
- Brandstof: de brandstoftank is vol bij afhaling van het voertuig en dient opnieuw vol te zijn bij inlevering van het voertuig. Lukt het niet om te tanken, dan tanken wij het voertuig voor u vol. De prijs van deze tankbeurt wordt toegevoegd op de eindfactuur.
- Er wordt verwacht dat het voertuig zowel aan de binnen- als buitenzijde proper ingeleverd wordt. Een basisreiniging is door ons voorzien. Indien het voertuig niet netjes ingeleverd wordt, wordt er een meerprijs aangerekend voor de reiniging.
- Opties (bv een verhuispakket, skibox, … ) zijn niet voorzien in de huurprijs.
- Waarborg: de waarborg dient bij afhaling betaald te worden. Dit kan met cash, bancontact of kredietkaart. De waarborg is afhankelijk van het voertuig.
Is de huurder de enige die met het voertuig mag rijden?
Meerdere mensen mogen in het gehuurde voertuig rond rijden. Voor elke bestuurder gelden dezelfde eisen. We rekenen geen extra kosten voor extra bestuurder.
Overige vragen
Is het mogelijk om opties te reserveren?
Het is mogelijk om naast het voertuig opties te reserveren. Zo is het mogelijk om extra verhuismateriaal (verhuispakket, linten, verhuisdekens, transpallet, steekwagens, rolplanken, …) te huren of sneeuwkettingen, dakdragers of een skibox voor de wintersporten. Voor deze opties wordt er een meerprijs gerekend.
De extra’s kunnen aangevraagd worden tijdens de online reservatie. Indien je dit achteraf nog wil bijbestellen, neem hiervoor dan tijdig contact op met het filiaal van afhaling.
Kan ik een voertuig/bestelwagen huren op een zon -of feestdag?
Een wagen huren op een zondag of feestdag is mogelijk. Hiervoor dien je het reservatieformulier in te vullen met de gewenste dag. Vervolgens zullen we jou contacteren om af te spreken wanneer het voertuig afgehaald kan worden. Naargelang de beschikbaarheid, is dit mogelijks een dag op voorhand.
Kan ik de duur van een verhuurperiode aanpassen?
Het voertuig verlengen kan uitsluitend door contact op te nemen met het filiaalwaar je het voertuig hebt afgehaald. De verlenging is pas definitief van zodra dit ook per mail bevestigd wordt.